A Google az Egyesült Államokban élesítette a Discover új funkcióját, ahol a hagyományos hírcikk-kártyák helyett háromsoros mesterséges intelligencia által generált összefoglalók jelennek meg. Ezek több forrásból származnak, és kis logókkal jelölik a felhasznált cikkeket. A felületen figyelmeztetés is olvasható: „Generated with AI, which can make mistakes”.
A Google szerint ezzel segítik a felhasználót, hogy egy gyors pillantással átláthassa a témát. A „See more” gombra kattintva elérhető az eredeti tartalmak listája. A rendszer jelenleg főleg lifestyle, sport, szórakozás kategóriában aktív.
Nem mindenki örül: független kiadók szerint ez tovább növeli az úgynevezett zero-click tartalmak arányát – vagyis az emberek már nem kattintanak a forrásra, mert az AI elmondta a lényeget. Ennek következtében több tartalomgyártó forgalma zuhan, sőt lapok zárnak be. Az EU-ban emiatt antitröszt panasz is született, amit már vizsgál a Bizottság.
A trend világos: míg 2022-ben a Google-keresések 56%-a végződött kattintás nélkül, ez 2024-re 69%-ra nőtt – és a Discover újítása ezt tovább súlyosbíthatja.
A magyar felhasználók egyelőre nem találkoznak ezzel a funkcióval, de az USA-beli bevezetés után várható a globális terjesztés is.
(A cikk nyomokban Mesterséges Intelligencia által szolgáltatott adatokat tartalmaz, így a tartalmát érdemes duplán ellenőrizni!)